ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek („ ÁSZF ”) a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormány rendelet, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletben és a hatályos egyéb vonatkozó jogszabályok figyelembe vételével készült. 

 

Szabó László Dániel Egyéni Vállalkozó üzemelteti a www.szncia.hu weboldalt.

 

A www.szncia.hu weboldal használatát és Szabó László Dániel Egyéni Vállalkozó által üzemeltetett weboldalon található termékek megrendelését megelőzően az alábbi szerződési feltételeket ismerje meg, azt figyelmesen olvassa át és a megfelelő négyzet kijelölésével nyilatkozzon arról, hogy annak tartalmát megismerte és azt magára nézve kötelezőnek ismeri el.

 

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:78. § (1) bekezdése szerint: „ Az általános szerződési feltétel akkor válik a szerződés részévé, ha alkalmazója lehetővé tette, hogy a másik fél annak tartalmát a szerződéskötést megelőzően megismerje, és ha azt a másik fél elfogadta. ”

 

A kereskedő kijelenti, hogy a www.szncia.hu weboldalon található, valamint ott forgalmazott termékek vonatkozásában közvetítői feladatot lát el. A www.szncia.hu weboldalon található, valamint ott forgalmazott termékek, a hatályos jogszabályoknak mindenben megfelelnek, azok engedélyezettek továbbá tiltólistán nem szerepelnek valamint az étrend-kiegészítők alkalmazásra nem javasolt növényeket nem tartalmaznak.

 

AMENNYIBEN AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEKKEL NEM ÉRTENEK EGYET KÉRJÜK, NE HASZNÁLJÁK A WEBOLDALT!

 

1. § CÉGADATOK

 

A Kereskedő neve: Szabó László Dániel Egyéni Vállalkozó 

A Kereskedő képviselője: Szabó László Dániel

A Kereskedő székhelye: 6723 Szeged, Murányi utca 20. A. lépcsőház 2. emelet 8. ajtó

A Kereskedő levelezési címe: 6723 Szeged, Murányi utca 20. A. lépcsőház 2. emelet 8. ajtó

A Kereskedő adószáma: 91050296-1-26

A Kereskedő bankszámlaszáma: K&H Bank Zrt. -nél vezetett 10410400-00000100-57284690  Email: info@szncia.hu

A Kereskedő telefonszáma: + 36 30 506 4960 

Telefonos ügyfélszolgálat: Hétfő - Péntek: 8.00 - 17.00

 

A honlap tárhelyszolgáltatójának adatai:

             

FutureWeb Design Korlátolt Felelősségű Társaság 4467 Szabolcs, Szabadság út 22.

adószám: 22787958-2-15

Cg. 15 09 088763 

 

2. § FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK

 

a.)                Kereskedő: Szabó László Dániel Egyéni Vállalkozó 

b.)               Vásárló: aki az Szabó László Dániel Egyéni Vállalkozó által üzemeltetett weboldalon található termékeket megrendeli.

c.)                Fogyasztó: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1.§ 3. pontjában foglaltak szerint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. 

d.)               Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül.

e.)                Elektronikus kereskedelmi szolgáltatás: olyan információs társadalommal összefüggő szolgáltatás, amelynek célja valamely birtokba vehető forgalomképes ingó dolog – ideértve a pénzt és az értékpapírt, valamint a dolog módjára hasznosítható természeti erőket –, szolgáltatás, ingatlan, vagyoni értékű jog üzletszerű értékesítése, beszerzése, cseréje vagy más módon történő igénybevétele.

f.)                 Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

g.)                Futár: a vásárlót az alábbi társaság segítségével szolgáljuk ki:

 

Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.

Postacím: 1540 Budapest

Cégjegyzékszám: 01-10-042463

Adószám: 10901232-2-44

 

Packeta Hungary Kft

1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14.

Cg. 01-09-202186

Adószám: 25140550-2-43

 

3. § ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK 

 

a.)                  A vásárló a kereskedő www.szncia.hu weboldalán megtekintheti a termékeket.

 

b.)                  A szerződés nyelve magyar.

  

c.)                   Szabó László Dániel Egyéni Vállalkozó által a honlapon megjelenített képek

illusztrációk. 

 

d.)                  A kereskedő honlapjáról történő megrendelésnek (vásárlásnak) nem feltétele az érvényes regisztráció.

 

             

e.)                   Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény – a továbbiakban Ektv. – 5. § (2) bekezdése alapján tájékoztatjuk, hogy az internetes áruházon keresztül megkötött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető, a szerződés tartalma azonban a vásárlónak küldött elektronikus visszaigazoló leveleinkből rekonstruálható. 

 

4. § MEGRENDELÉS FOLYAMATA (TECHNIKAI LÉPÉSEK)

 

a.)                    A fogyasztó a kereskedő www.szncia.hu weboldalán rendelheti meg a termékeket, kattintson a „ WEBSHOP ” gombra, majd válassza ki az Önnek megfelelő kategóriát, majd terméket. 

 

b.)                    Amennyiben valamelyik termék felkeltette az érdeklődését, és azt meg kívánja vásárolni, akkor kattintson a termék megnevezésére majd a „ KOSÁRBA ” gombra. Általános esetben 1 (egy) termék kerül a kosárba. Kérjük amennyiben több terméket kíván megrendelni, növelje vagy csökkentse a darabszámot a „ + ” vagy ” - „ gombra kattintással vagy az adott terméket helyezze annyiszor a kosárba, amennyi terméket meg kíván rendelni. 

 

c.)                     Amennyiben meg kívánja tekinteni a kosár tartalmát, akkor kattintson a „ KOSÁR ” ikonra. A kosárban megtekintheti a kosárban lévő terméke(ke)t, azok darabszámát valamint azok vételárát. A „ KOSÁR ” ikon a weboldal jobb felső sarkában is megtalálható. 

 

d.)                    Amennyiben tovább kíván vásárolni, ezt is megteheti, ebben az esetben nézelődjön tovább az www.szncia.hu weboldalán vagy kattintson a „ TOVÁBB VÁSÁROLOK ” gombra.

 

e.)                     A kosár felületén tudja megrendelését megtekinteni. Amennyiben a kosárba helyezett termék darabszáma nem megfelelő a mennyiségi „ + ” vagy „ - ” ikonra kattintva módosíthatja a termék(ek) darabszámát. Amennyiben el kívánja távolítani a terméke(ke)t a kosárból ezt megteheti a piros „ X ” ikonra kattintással. A kosár automatikusan frissül, így az aktuális megrendelését megtekintheti a kosárban.

 

f.)                     Amennyiben folytatni kívánja a vásárlást kattintson a „ VÁSÁRLÁS FOLYTATÁSA ” amennyiben a megrendelést véglegesíteni kívánja kattintson a „ MEGRENDELEM ” gombra.

 

Ezt követően adja meg adatait (név, e-mail cím és telefonszám) valamint számlázási adatait (név, cím, céges megrendelés esetén adószám) valamint amennyiben a szállítási adatait ezektől eltér, akkor ezt is jelölje, majd válassza ki a fizetési módot.

 

A vételár kifizetésének módjai: 

 

a.) közvetlen banki átutalással

b.) készpénzben vagy bankkártyánál átvételkor (utánvét)

c.) bankkártyával online

 

g.)                    Ezt követően kérjük válassza ki az átvételi módot:

 

Átvételi mód:

 

      Házhozszállítás futárszolgálattal

      Csomagautomatába történő szállítás

 

h.)                    A vásárlót az alábbi társaság segítségével szolgáljuk ki:

 

Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.

Postacím: 1540 Budapest

Cégjegyzékszám: 01-10-042463

Adószám: 10901232-2-44

 

Packeta Hungary Kft

1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14.

Cg. 01-09-202186

Adószám: 25140550-2-43

 

i.)                      Szállítási díj:

 

Csomagautomatába történő szállítás:  

o 990 Ft, azaz Kilencszázkilencven forint.

 

Házhozszállítás Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság -gal:

o  0 - 10 kg -ig: 1.990 Ft, azaz Egyezerkilencszázkilencven forint.

o 10 - 20 kg -ig: 2.990 Ft, azaz Kettőezer-kilencszázkilencven forint.

o  20 - 40 kg -ig: 5.990 Ft, Ötezer-kilencszázkilencven forint.

 

Utánvét költsége: 499 Ft, azaz Négyszázkilencvenkilenc forint.

 

Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság általi kiszállítás esetén kezelési költséget számolunk fel, amelynek költsége 990 Ft, azaz Kilencszázkilencven forint. 

 

A kötelezően előírt csomagszállítási szolgáltatás és azok díjai nem tartalmaznak semmilyen egyéb (úgynevezett addícionális) költségelemet, ezért szükséges kezelési költséget beállítanunk a Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság általi kiszállítás esetén.

 

j.)                     A vételárat banki utalással van lehetőség kiegyenlíteni Szabó László Dániel Egyéni Vállalkozó által megküldött számlát követően annak K&H Bank Zrt. -nél vezetett 10410400-00000100-57284690 sz. bankszámlájára azzal, hogy a közlemény rovatban a megrendelés számát fel kell tüntetni. 

 

A vásárlónak – megküldött számlát követően – 48 (negyvennyolc) óra áll a rendelkezésére arra, hogy a vételárat kiegyenlítse a kereskedő részére. 

Amennyiben a megadott 48 (negyvennyolc) órán belül a vásárló a vételárat nem egyenlíti ki, a megrendelés a kereskedő részéről törlésre és a kiállított számla sztornózásra kerülhet, amelyről elektronikus úton értesítést küldünk.

 

k.)                    Szabó László Dániel Egyéni Vállalkozó a SimplePay (Üzemeltető: SimplePay Zrt., 1138 Budapest, Váci út 135-139., Ügyfélszolgálat: ugyfelszolgalat@simple.hu +36 1/20/30/70 3-666-611, Cégjegyzékszám: 01-09174466, Nyilvántartó hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága, adószám: 24386106-2-42) bankkártyás fizetési szolgáltatását használja. A bankkártyás fizetés a SimplePay biztonságos elektronikus fizetés felületén keresztül történik. 

 

A fizetési tranzakcióról szóló információkat az alábbi webhelyen éri el:

https://simplepay.hu/

 

l.)                      A vásárló jelen ÁSZF elfogadásával tudomásul veszi, hogy a https://simplepay.hu/ felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerülnek az SimplePay Zrt., mint adatfeldolgozó részére. 

 

Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi:  Simple-ben regisztrált felhasználó esetében:

 

      név

      lakcím

      születési idő

      telefonszám

      e-mail cím

      bankkártyán szereplő név

      bankkártya száma

      bankkártya lejárati dátuma

      bankkártyát kibocsátó bank neve

      bankkártya CVV/CVC kódja

 

Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatójában, az alábbi linken tekinthető meg:

http://simplepay.hu/vasarlo-aff

https://simple.hu/adatkezelesi-tajekoztato/

 

A fizetési tranzakció szabályos lebonyolítását, a bankkártya adatok kezelését, az adatok titkosítását és a folyamat biztonságát a Bank végzi és biztosítja.

 

m.)                 Ezen a felületen van lehetőség a bevitt adatokat a megrendelés előtt újra áttekinteni, szükség esetén a bevitt adatokat megváltoztatni / módosítani, valamint törölni. 

 

n.)                    Amennyiben a megadott adatokkal véglegesíteni kívánja a megrendelését, kattintson a „ MEGRENDELEM ” gombra azzal, hogy ezen gombfunkció aktiválása fizetési kötelezettséget von maga után. A megrendelés véglegesítése előtt szükséges jelen ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató elfogadása is a megfelelő négyzet kijelölésével.

 

             

o.)                    A vásárló tudomásul veszi, hogy a véglegesített megrendelés (vételi ajánlat) és annak a kereskedő részéről történt visszaigazolása és annak megküldése által érvényes adásvételi szerződés jön létre, mindezekre figyelemmel a megrendelés véglegesítése olyan nyilatkozat (vételi ajánlat), amely fizetési kötelezettséget von maga után. 

 

A fizetési kötelezettség vonatkozásában a kereskedő jogosult jogi eljárást indítani a vásárlóval szemben, aki fizetési kötelezettségét nem teljesíti.

 

p.)                    Ezt követően Szabó László Dániel Egyéni Vállalkozó a megrendelt termék(ek)et összesíti és ezt elektronikus üzenetben, visszaigazolásként küldi meg a rendelés során megadott elektronikus levelezési címre a számlával együtt, amennyiben közvetlen kifizetés történt. 

 

q.)                    Amennyiben a visszaigazolás legkésőbb 48 (negyvennyolc) órán belül nem érkezik meg, a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. 

 

r.)                     Érvényes rendelés: A rendelés akkor tekinthető érvényesnek, ha a vásárló a rendelési folyamat során minden kötelező adatot kitöltött a termék(ek) vételárát megfizette és a kereskedő a megrendelést visszaigazolta. Ekkor a visszaigazoló elektronikus levélben – rögzítésre kerül a megrendelt termék(ek) és annak / azok vételára továbbá a megrendelő adatai és esetlegesen a szállítási adatok és a teljesítési határidő. 

 

s.)                     Rendelés visszavonása: A rendelés visszavonására a megrendelés visszaigazolásának időpontjáig van lehetőség, minden egyéb esetben a megrendelés fizetési kötelezettséget von maga után. 

 

A rendelés visszavonása érdekében kérjük haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot a kereskedővel annak ügyfélszolgálati telefonszámán nyitvatartási időben vagy az info@szncia.hu elektronikus levelezési címén.

 

t.)                     Adatbeviteli hibák kijavítása: 

 

                        Amennyiben a megrendelés a kosár fázisban van és a kosárba helyezett termék nem megfelelő a darabszám csökkentésével vagy a piros „ TÖRLÉS ” gombra kattintással távolíthatja el a terméket a kosárból. A mennyiségi „ + ” „ - ” gombokra kattintva pedig a darabszám változtatható meg. 

                        Amennyiben el kívánja távolítani a terméke(ke)t a kosárból ezt megteheti a „ KUKA ” ikonra kattintással, ha a kosarát ezt követően frissíteni kívánja akkor kattintson a „ KOSÁR FRISSÍTÉSE ” gombra.

                        Ha a megrendelést követően észlelte, hogy bármely adatát tévesen adta meg haladéktalanul vegy fel a kapcsolatot a kereskedővel az info@szncia.hu elektronikus levelezési címén.

                        Egyéb esetben a megrendelés minden esetben fizetési kötelezettséget von maga után. 

 

6. § FIZETÉSSEL AZ ÁRRAL ÉS EGYÉB INFORMÁCIÓKKAL KAPCSOLATOS

TÁJÉKOZTATÁS

 

a.)                  Szabó László Dániel Egyéni Vállalkozó az árváltoztatás jogát fenntartja.

 

b.)                  A mindenkori vételár, vagyis a termékért a fogyasztói forgalomban fizetendő ár az információs oldalon a termék mellett található akként, hogy ÁFA összege a vételárat terheli.

 

c.)                   Szabó László Dániel Egyéni Vállalkozó nem felelős a weboldalon található árazási vagy egyéb adatbeviteli hibákért és fenntartja a jogot a félreértésen / árazási hibán / stb. alapuló megrendelések törlésére, azaz Szabó László Dániel Egyéni Vállalkozó nem köteles a terméket hibás áron teljesíteni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő teljesítést, amelynek ismeretében a fogyasztó elállhat vásárlási szándékától. 

 

d.)                  Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. 

 

e.)                   Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás / téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

 

f.)                   Átvételi mód:

 

      Házhozszállítás futárszolgálattal,

      Csomagautomatába történő szállítás,

 

g.)                  A vásárlót az alábbi társaság segítségével szolgáljuk ki:

 

Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.

Postacím: 1540 Budapest

Cégjegyzékszám: 01-10-042463

Adószám: 10901232-2-44

 

Packeta Hungary Kft

1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14.

Cg. 01-09-202186

Adószám: 25140550-2-43

 

h.)                  Szállítási díj:

 

Csomagautomatába történő szállítás:  

o 990 Ft, azaz Kilencszázkilencven forint.

 

Házhozszállítás Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság -gal:

o  0 - 10 kg -ig: 1.990 Ft, azaz Egyezerkilencszázkilencven forint. o 10 - 20 kg -ig: 2.990 Ft, azaz Kettőezer-kilencszázkilencven forint.

o  20 - 40 kg -ig: 5.990 Ft, Ötezer-kilencszázkilencven forint.

 

Utánvét költsége: 499 Ft, azaz Négyszázkilencvenkilenc forint.

i.)                    Átvételkor a vásárló kötelessége a termék(ek) ellenőrzése a futár jelenlétében. Amennyiben a vásárolt termékkel kapcsolatban mennyiségi és / vagy minőségi – azaz a csomag tartalmát érintő – kifogás áll fenn, azt a helyszínen írásban rögzíteni kell. A csomag átvételét követően utólagos reklamációt hiányzó vagy sérült tételre hivatkozva a kereskedő nem fogad el. 

 

Amennyiben a csomagot sérült állapotban kapta kérjük készítsen fotót a küldeményről több nézetben (felülről és oldalról) amennyiben külső sérülés is látható szükséges arról is fotót készíteni. Elengedhetetlen fotót készíteni a tartalomról és a küldemény felbontásakor tapasztalt állapotról az elhelyezkedés szerint. Ezeket az info@szncia.hu e-mail címre küldje el, a sérülés szöveges leírásával együtt.

 

j.)                   Amennyiben a futár a csomag átadását nem tudja teljesíteni, értesítést hagy a kiszállítási címen. A csomagról ezt követően az értesítésen megjelölt telefonszámon lehet érdeklődni. Sikertelen kézbesítés esetén a futár újra egyeztetett időpontban díjmentesen megkísérli a kiszállítást.

 

k.)                  Amennyiben a csomag – a vásárló érdekkörében felmerülő okból – nem kerül átvételre, a vásárló köteles a szállítás költségét vagy egyéb ezzel kapcsolatosan felmerülő teljes kárát a kereskedő részére a csomag kereskedőhöz történő visszaérkezésétől számított 8 (nyolc) napon belül megtéríteni. A fizetési kötelezettség vonatkozásában a kereskedő jogosult jogi eljárást indítani a vásárlóval szemben, aki fizetési kötelezettségét nem teljesíti.

 

l.)                    Amennyiben a csomag – a vásárló érdekkörében felmerülő okból – korábban nem kerül átvételre és ezzel a vásárló a kereskedőnek kárt okozott, a vásárló köteles a következő megrendelését közvetlen banki átutalással vagy online bankkártyával (Barion) előre rendezni, ellenkező esetben a megrendelés automatikusan törlésre kerül.

 

m.)               A vételár kifizetésének módjai: 

 

a.) közvetlen banki átutalással

b.) készpénzben vagy bankkártyánál átvételkor (utánvét)

c.) bankkártyával online

 

A vételárat banki utalással van lehetőség kiegyenlíteni Szabó László Dániel Egyéni Vállalkozó által megküldött számlát követően annak K&H Bank Zrt. -nél vezetett 10410400-00000100-57284690 sz. bankszámlájára azzal, hogy a közlemény rovatban a megrendelés számát fel kell tüntetni. 

 

A vásárlónak – megküldött számlát követően – 48 (negyvennyolc) óra áll a rendelkezésére arra, hogy a vételárat kiegyenlítse a kereskedő részére. Amennyiben a megadott 48 (negyvennyolc) órán belül a vásárló a vételárat nem egyenlíti ki, a megrendelés a kereskedő részéről törlésre és a kiállított számla sztornózásra kerülhet, amelyről elektronikus úton értesítést küldünk

 

             

n.)                  Szabó László Dániel Egyéni Vállalkozó a SimplePay (Üzemeltető: SimplePay Zrt., 1138 Budapest, Váci út 135-139., Ügyfélszolgálat: ugyfelszolgalat@simple.hu +36 1/20/30/70 3-666-611, Cégjegyzékszám: 01-09174466, Nyilvántartó hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága, adószám: 24386106-2-42) bankkártyás fizetési szolgáltatását használja. A bankkártyás fizetés a SimplePay biztonságos elektronikus fizetés felületén keresztül történik. 

 

A fizetési tranzakcióról szóló információkat az alábbi webhelyen éri el:

https://simplepay.hu/

 

o.)                  A vásárló jelen ÁSZF elfogadásával tudomásul veszi, hogy a https://simplepay.hu/ felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerülnek az SimplePay Zrt., mint adatfeldolgozó részére. 

 

Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi:  Simple-ben regisztrált felhasználó esetében:

 

      név

      lakcím

      születési idő

      telefonszám

      e-mail cím

      bankkártyán szereplő név

      bankkártya száma

      bankkártya lejárati dátuma

      bankkártyát kibocsátó bank neve

      bankkártya CVV/CVC kódja

 

Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatójában, az alábbi linken tekinthető meg:

http://simplepay.hu/vasarlo-aff

https://simple.hu/adatkezelesi-tajekoztato/

 

A fizetési tranzakció szabályos lebonyolítását, a bankkártya adatok kezelését, az adatok titkosítását és a folyamat biztonságát a Bank végzi és biztosítja.

 

7. § KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS

 

a.)                A kereskedő szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletben foglaltak az irányadók.

 

b.)               A kereskedő a nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni. 

 

Ebben rögzíti a vásárló nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, a vásárló és a kereskedő közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát, a szerződés kereskedő általi teljesítésének időpontját, a hiba bejelentésének időpontját, a hiba leírását, szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

 

c.)                A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

 

d.)               A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani. A jegyzőkönyvről a fogyasztó kérésére a kereskedő tartós adathordozón másolatot biztosít.

 

e.)                A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 4. § (6) bekezdése szerint a kereskedő a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított 3 (három) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

 

f.)                 A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

 

1./         KELLÉKSZAVATOSSÁG:

 

a.)                A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:157. § (1) bekezdése szerint, a kereskedő hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kereskedő, ha a jogosult (vásárló) a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. 

 

b.)               A vállalkozás hibásan teljesít továbbá, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad, feltéve, hogy

 

1. az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt a vállalkozás végezte el, vagy a vállalkozás felelősségvállalása mellett végezték el; vagy

2. az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe helyezés a vállalkozás által – illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által – rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye.

 

 

             

c.)                Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba

 

1. 2 (két) évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy

2. 2 (két) évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt következik be vagy válik felismerhetővé.

 

d.)               A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet szerint a szolgáltatásnak a teljesítés időpontjában meg kell felelnie az alábbi követelményeknek (szerződésszerű teljesítés):

 

1. meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel;

2. alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor a vállalkozás tudomására hozott, és amelyet a vállalkozás elfogadott;

3. rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati útmutatóval – ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást –; és

4. biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket.

 

Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön – a fenti követelmények teljesülése mellett – a szerződés tárgyát képező szolgáltatásnak:

 

1. alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú szolgáltatás esetén jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex előír;

2. rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel, minőséggel, teljesítmény – és egyéb jellemzőkkel – különösen a funkcionalitás, a kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében –, amely azonos típusú szolgáltatás esetén szokásos, figyelembe véve a vállalkozás, annak képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános – különösen hirdetésben vagy címkén tett - kijelentését;

3. rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal – ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást – ; és

4. meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként, modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett szolgáltatás tulajdonságainak, leírásának.


 

A                   szolgáltatásnak nem kell megfelelnie a fenti nyilvános kijelentésnek, ha a kötelezett bizonyítja, hogy:

 

1. a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie;

2. a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon helyesbítették; vagy

3. a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.

 

 

e.)                Az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések esetén:

 

Ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított 1 (egy) éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. 

 

E bekezdés a digitális elemeket tartalmazó árura is alkalmazandó. Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a fenti időtartam alatt felismert hibával érintett szolgáltatás a szerződés szerinti teljesítés időszakában szerződésszerű volt.

 

f.)                 Hibás teljesítési vélelem a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerint:

 

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

 

g.)                Kellékszavatossági jogok:

 

Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kereskedő a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.

 

h.)               Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint:

 

1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kereskedőnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak (vásárlónak) okozott érdeksérelmet; vagy

2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.  
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével. 
Kivéve: Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.

 

i.)                 A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult (vásárló) által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult (vásárló) érdekeit kímélve kell elvégezni. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

 

j.)                 A vállalkozás megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

 

k.)               A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

 

1. a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a meghatározott feltételeket, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;

2. ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;

3. a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy

4. a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

 

 

l.)                 Áttérés más kellékszavatossági jogra:

 

A                   jogosult (vásárló) a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kereskedőnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kereskedő adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. 

 

m.)             A hiba közlése:

 

A                   jogosult (vásárló) a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult (vásárló) a felelős. 

 

 

n.)               A kellékszavatossági igény elévülése:

 

A                   jogosult (vásárló) kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 1 (egy) év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 2 (két) év alatt évül el. 

 

Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak azonban 1 (egy) évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult (vásárló) a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik. 

 

o.)                Költségviselés:

 

A                   szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kereskedőt terhelik. Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat (vásárlót) terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult (vásárló) köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kereskedő e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

 

p.)               A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható. 

 

Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

 

q.)               Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

 

1. a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és

2. a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

 

 

2./         TERMÉKSZAVATOSSÁG:

 

 

a.)                Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (továbbiakban: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. 

 

A                   termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

b.)               Gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

 

c.)                A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy:

 

1. a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;

2. a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy

3. a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

 

d.)               Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

 

e.)                Közlési és igényérvényesítési határidők:

 

A                   fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított 2 (két) évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

 

f.)                 Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén:

 

A                   termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.

 

3./        JÓTÁLLÁS:

 

a.)                A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott és a hivatkozott jogszabály 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettség terjed ki. 

 

b.)               A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.

 

c.)                Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.

 

d.)               Önkénes jótállás esetén: Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal, a jótállás időtartama alatt a szerződés megkötésekor vagy azt megelőzően rendelkezésre álló, kapcsolódó reklámokban foglalt feltételek szerint felel a hibás teljesítésért. 

 

Ha a jótállási nyilatkozatban foglalt feltételek a fogyasztóra nézve kevésbé kedvezőek, mint a kapcsolódó reklámok szerinti feltételek, akkor a jótállásra kötelezett a kapcsolódó reklámokban foglalt jótállásra vonatkozó feltételek szerint felel a hibás teljesítésért, kivéve, ha a szerződés megkötése előtt a kapcsolódó reklámokat a jótállási nyilatkozatban foglalt feltétellel azonos vagy hasonló tartalommal helyesbítették.

e.)                A jótállás időtartama az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. Rendelet rendelkezései szerint:

 

Ø   10.000 Ft -ot, azaz Tízezer forint -ot elérő, de 100.000 Ft -ot, azaz Százezer forint -ot meg nem haladó eladási ár esetén 1 (egy) év,

Ø   100.000 Ft -ot, azaz Százezer forint -ot meghaladó, de 250.000 Ft -ot, azaz Kettőszázötvenezer forint-ot meg nem haladó eladási ár esetén 2 (két) év,

Ø   250.000 Ft -ot, azaz Kettőszázötvenezer forint-ot eladási ár felett 3 (három) év.

 

f.)                 Aki jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

 

g.)                A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 (hat) hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

 

h.)               A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

 

i.)                 Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén:

 

A                  jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.

 

j.)                 Jótállási jegyre vonatkozó rendelkezések az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint: 

 

A                  vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát.  A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.

 

k.)               A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.

 

l.)                 A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. 

             

A                  jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

m.)             A vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus úton is átadhatja a fogyasztó részére. A fogyasztó részére elektronikusan átadott számla jótállási jegyként akkor fogadható el, ha tartalma megfelel a rendelet jótállási jegyre vonatkozó előírásainak is. A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton való átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon köteles.

 

n.)               Ha a vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus dokumentumként nem közvetlen megküldéssel adja át, hanem letöltést biztosító elérési cím formájában bocsátja azt a fogyasztó rendelkezésére, akkor az elektronikus jótállási jegy letölthetőségét a jótállási idő végéig nem szüntetheti meg, a letöltési cím elérhetőségét biztosítania kell. 

 

A                  vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton történő átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembehelyezését követő napon köteles.

 

o.)                Önkéntes jótállás esetén:  

 

Jótállási nyilatkozat vonatkozó rendelkezések a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet szerint:  

 

A                  jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a fogyasztó rendelkezésére bocsátani, legkésőbb az áru teljesítésének időpontjában. A jótállási nyilatkozatot egyértelmű, jól érthető szövegezéssel kell megfogalmazni. A jótállási nyilatkozatban fel kell tüntetni:

 

1. az arra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése esetén a fogyasztót a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen megilleti, e jogait a jótállás nem érinti;

2. a jótállásra kötelezett nevét és címét;

3. a fogyasztó által a jótállás érvényesítése érdekében követendő eljárást;

4. azon áru megjelölését, amelyre a jótállás vonatkozik;

5. a jótállás feltételeit.

 

p.)               A jótállási nyilatkozatot magyar nyelven is a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani

 

q.)               A jótállási igény érvényesítése:

 

Ø   A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.  

Ø   A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Ø   Kijavítás iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálatnak a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie:

a) a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását, b) a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá

c) a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását.

Kicserélés iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját.

 

Ø   Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni. 

Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ø   Ha a fogyasztási cikk 3 (három) alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni. 

Ø   Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ø   Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő 8 (nyolc) napon belül kicserélni. 

Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 (nyolc) napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

A fentiek szerinti előírás a jogszabály 1. melléklet 8. pontjában felsorolt fogyasztási cikkek közül az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a jogszabály 1. melléklet 9. pontjában meghatározott motoros vízi járműre nem vonatkoznak.

Ø   A rögzített bekötésű, illetve a 10 (tíz) kg -nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani.

             

Ø   Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.

 

Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított 3 (három) munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

 

8. § PANASZKEZELÉS

 

a.)                A kereskedő a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Kormány rendelet rendelkezései szerint tájékoztatja a vásárlót a panaszkezeléséről:  

 

b.)               Szabó László Dániel Egyéni Vállalkozó minden beérkezett reklamációra és panaszra reagál és minden általa elkövetett hiba, félreértés vagy probléma esetén a legnagyobb rugalmassággal – a vásárló érdekeit szem előtt tartva – jár el.

 

c.)                A vásárló a panaszát a kereskedőhöz kizárólag az alábbi elérhetőségeken tudja írásban benyújtani:

 

A Kereskedő levelezési címe: 6723 Szeged, Murányi utca 20. A. lépcsőház 2/8.  

E-mail: info@szncia.hu

 

d.)               A kereskedő a vásárlói panasz esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV.

törvény rendelkezései alapján jár el. A fogyasztó a kereskedőnek a magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a kereskedővel. A szóbeli panaszt a kereskedő azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. 

 

Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a kereskedő a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni. 

 

Szabó László Dániel Egyéni Vállalkozó a reklamációt a bejelentést követő 5 (öt) munkanapon belül kivizsgálja. 

 

Az írásbeli panaszt a kereskedő a panasz kézhezvételétől számított 30 (harminc) napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.

 

e.)                A kereskedő a válasz másolati példányát 5 (öt) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérés esetén bemutatni.

 

f.)                 A panasz elutasítása esetén a kereskedő írásban tájékoztatja arról a vásárlót, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. 

 

A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. A békéltető testület eljárásában a kereskedőt együttműködési kötelezettség terheli.  

 

g.)                A vásárló a kifogásaival, panaszaival az alábbi szervezetekhez fordulhat:

 

Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata Szeged Megyei Jogú Város Jegyzője

Cím: 6720 Szeged, Széchenyi tér 10.

Telefon: +36-28/529-190

E-mail: ugyfel@szegedvaros.hu

 

Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal

Műszaki Hatósági Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály 6722 Szeged, Rákóczi tér 1.

Postacím: 6701 Szeged, PF: 542.

Telefonszám: +36 62 680 530

Telefax: +36 62 680 531

E-mail: fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu

 

További információ:

https://www.kormanyhivatal.hu/hu

 

h.)        Békéltető testület:

 

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. 

 

A békéltető testület eljárásának részletszabályait a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 18. § - 37/A. § tartalmazza.

 

 

A békéltető testületek felsorolása:

 

Baranya Megyei Békéltető Testület

Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36.

Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.

Telefonszáma: (72) 507-154 Fax száma: (72) 507-152 E-mail cím:

kerelem@baranyabekeltetes.hu, info@baranyabekeltetes.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszáma: (76) 501-525, 

(76) 501-532

Fax száma: (76) 501-538 E-mail cím:

bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

 

 

 

Békés Megyei Békéltető Testület

Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszáma: (66) 324-976, 

446-354, 451-775

Fax száma: (66) 324-976

E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu; bmkik@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei

Békéltető Testület

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870

Fax száma: (46) 501-099

E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

 

 

 

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszáma: (1) 488-2131

Fax száma: (1) 488-2186

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád-Csanád Megyei Békéltető

Testület

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék

Fax száma: (62) 426-149

E-mail cím: info@csmkik.hu

 

 

Fejér Megyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár,  Hosszúséta tér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310

Fax száma: (22) 510-312

E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217 Fax száma: (96) 520-218 E-mail cím:

bekeltetotestulet@gymskik.hu

 

 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.

Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745

Fax: 06-52-500-720

E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.

Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék

Fax száma: (36) 323-615

E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu

 

 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefonszáma: (56) 510-610 Fax száma: (56) 370-005 E-mail cím:

bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető

Testület

Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszáma: (34) 513-010

Fax száma: (34) 316-259

E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu

 

 

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 3100 Salgótarján, 

Alkotmány út 9/a

Telefonszám: (32) 520-860

Fax száma: (32) 520-862

E-mail cím: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület

Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61.

II. emelet 240.

Telefonszáma: 06-1-269-0703

Fax száma: 06-1-269-0703

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

 

 

Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefonszáma: (82) 501-000

Fax száma: (82) 501-046

E-mail cím: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei

Békéltető Testület

Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u.

2.

Telefonszáma: (42) 311-544, 

(42) 420-180

Fax száma: (42) 420-180

E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

 

 

Tolna Megyei Békéltető Testület

Vas Megyei Békéltető Testület Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

 

 

Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 2325.

Telefonszáma: (74) 411-661

Fax száma: (74) 411-456

E-mail cím: kamara@tmkik.hu

Telefonszáma: (94) 312-356

Fax száma: (94) 316-936

E-mail cím: vmkik@vmkik.hu

 

 

Veszprém Megyei Békéltető Testület Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.

Telefonszáma: (88) 814-111

Fax száma: (88) 412-150

E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu

 

Zala Megyei Békéltető Testület Címe: 8900 Zalaegerszeg,  Petőfi utca 24.

Telefonszáma: (92) 550-513

Fax száma: (92) 550-525

E-mail cím: zmkik@zmkik.hu; zmbekelteto@zmkik.hu

 

 

 

           

A békéltető testületek illetékességi területe:

 

 

Békéltető testület neve

Békéltető testület székhelye

Illetékességi terület

Budapesti Békéltető Testület

Budapest

Budapest

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Pécs

Baranya vármegye,

Somogy vármegye, Tolna vármegye

Borsod-Abaúj-

Zemplén

Vármegyei

Békéltető Testület

Miskolc

Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye,

Heves vármegye,

Nógrád vármegye

Csongrád-Csanád Vármegyei

Békéltető Testület

Szeged

Békés vármegye,

Bács-Kiskun vármegye,

Csongrád-Csanád vármegye

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Székesfehérvár

Fejér vármegye,

Komárom-Esztergom vármegye,

Veszprém vármegye

Győr-Moson-

Sopron Vármegyei

Békéltető Testület

Győr

Győr-Moson-Sopron vármegye,

Vas vármegye,

Zala vármegye

Hajdú-Bihar

Vármegyei

Békéltető Testület

Debrecen

Jász-Nagykun-Szolnok vármegye,

Hajdú-Bihar vármegye,

Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye

Pest Vármegyei Békéltető Testület

Budapest

Pest vármegye

 

 

A kereskedő tudomással bír arról, hogy a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles válaszirat megküldésére a békéltető testület számára. A vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.

 

Az együttműködési kötelezettségét, valamint a tájékoztatási kötelezettségét megsértő vállalkozásról a békéltető testület értesíti a békéltető testület székhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóságot. 

 

A tanács az eljárást az annak megindulását követő 90 (kilencven) napon belül befejezi, indokolt esetben ezt a határidőt a testület elnöke legfeljebb 30 (harminc) nappal meghosszabbíthatja.

 

Egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha aa) a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy ab) a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a 200.000 Ft -ot, azaz Kétszázezer forint -ot, vagy ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott. A tanács a fogyasztó kérelmének elutasításáról dönt, ha a meghallgatást követően a kérelmet megalapozatlannak találja.

 

i.)                 Európai Bizottság online vitarendezési platform:

 

A vásárlónak lehetősége van arra, hogy az online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos panaszát online vitarendezési eljárás keretében kezdeményezze panasza bíróságon kívüli rendezését. Az online vitarendezést a következő weboldalon kezdeményezheti, valamint szintén ezen az oldalon kaphat részletes tájékoztatást az online vitarendezés lehetőségéről és feltételeiről:

 

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLangua ge

 

j.)                 Bírósági eljárás:

 

Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

 

9. § A VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁS JOGA

 

             

a.)                Kereskedő tájékoztatja a fogyasztókat, hogy a vásárlástól való elállás joga nem gyakorolható az olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza, melyre tekintettel a vásárló ezen jogát elveszíti. 

 

Azonban a kereskedő jogszabályi kötelezettségének eleget téve az alábbi tájékoztatást teszi:

 

b.)               Internetes vásárlások esetén a vásárló a szerződéstől a termék, több termék egyidejű megrendelése, de eltérő időpontokban történő szállítása esetén pedig az utoljára szolgáltatott termék átvételét követő 14 (tizennégy) napon belül indoklás nélkül elállhat, ezt a jogát az említett határidőn belül a 45/2014. (II.26.) 22. § szakasz alapján a jelen ÁSZF mellékletét képező nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. 

 

c.)                A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül gyakorolhatja.

 

d.)               Ezen elállási jogát a szerződés megkötésétől a termék megérkezéséig rendelkezésre álló időben is gyakorolhatja. A vásárló áruátvétel dátumát bizonyítja a postai csomagjegyzék, illetve a futárszolgálat szállítójegyzéke. Elállásnál a kereskedő köteles a vásárló által kifizetett vételár összegét haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzést követő 14 (tizennégy) napon belül visszatéríteni. 

 

A vásárlónak visszajáró összeget a vevővel előre egyeztetett fizetési módnak megfelelően térítjük vissza. A vásárló által kifizetett összeget a kereskedő mindaddig visszatarthatja, amíg az elállási jogot érvényesítő vevő a terméket nem küldte vissza, vagy a visszaküldés tényét kétséget kizáróan nem igazolta. 

 

e.)                A fogyasztó köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 (tizennégy) napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

 

f.)                 A fogyasztó viseli az elállás esetén, az áru visszaszolgáltatásával kapcsoltban felmerült közvetlen költséget. Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. 

 

g.)                Szabó László Dániel Egyéni Vállalkozójogosult az értékcsökkenés miatti levonást alkalmazni, ha a vásárló a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékben használta a terméket. 

 

h.)               Amennyiben a vásárlónak van rá módja a praktikusabb és gyorsabb ügyintézés érdekében ajánljuk, hogy a terméket eredeti, sértetlen állapotban és a csomagolásával együttesen küldje vissza a fenti címre.

 

i.)                 Tájékoztatjuk, hogy a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállás jogát:

 

1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

3. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

5. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

6. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

 

7. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

8. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

9. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

10. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

11. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

12. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

13. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállás jogát.

 

 

 

 

10. § A FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA

 

a.)                Az interneten történő vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátinak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai adottságokra és a felmerülő hibákra.

 

             

b.)               Szabó László Dániel Egyéni Vállalkozósemmilyen módon nem felelős az alább felsorolt körülményekért, tényekért, bármilyen okból is jelentkeznek vagy következtek be:

 

1. az interneten küldött és / vagy fogadott, nem a kereskedőtől származó bármilyen adat vagy információ okozta problémákért;

2. az internetes hálózat bármilyen működési hibájáért, ami megakadályozza a webáruház akadálytalan működését és a vásárlást;

3. bármilyen adatvesztésért;

4. bármely a folyamatban alkalmazott szoftver nem megfelelő működésének következményeiért;

5. a szolgáltató hálózatban bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményeiért.

 

11.  § ADATVÉDELEM

 

Szabó László Dániel Egyéni Vállalkozó kinyilvánítja, hogy adatkezelési tevékenységét – a megfelelő belső szabályok, technikai és szervezési intézkedések meghozatalával – úgy végzi, hogy az minden körülmények között megfeleljen AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETÉNEK – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, a továbbiakban: Rendelet) – továbbá az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) rendelkezéseinek. 

 

12.  § ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

 

a.)                Jelen ÁSZF rendelkezéseit Szabó László Dániel Egyéni Vállalkozó– a vonatkozó hatályos magyar jogszabályi rendelkezésekkel összhangban – egyoldalúan jogosult megváltoztatni, módosítani és / vagy kiegészíteni. 

 

b.)               Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre, valamint a felek jogviszonyára a Polgári Törvénykönyv, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. törtvény, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5) Korm. rendelet, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletben és a mindenkori hatályos jogszabályok rendelkezések az irányadóak.

 

c.)                Szabó László Dániel Egyéni Vállalkozóinternetes honlapját – www.szncia.hu – látogatók kötelesek rendszeresen tájékozódni jelen ÁSZF módosításai tekintetében. 

 

d.)               Szabó László Dániel Egyéni Vállalkozó az adataiban bekövetkezett minden változást és a szerződés teljesítése szempontjából lényeges egyéb változásokat köteles 15 (tizenöt) napon belül írásban közölni és azt közzétenni.

 

e.)                Amennyiben az ÁSZF módosításának hatálybalépését követően a vásárló továbbra is látogatja a weboldalt és megrendelést ad le, azt a kereskedő jogosult úgy értelmezni, hogy vásárló az ÁSZF módosítását elfogadta.

 

f.)                 Jelen ÁSZF a mai napon lép hatályba.

 

Szeged, 2025. június 01.